Svačináři

Lidi ve firmách mají po obědě hlad – odpoledne i večer. V barácích ani okolí ale často nejsou potraviny, nemluvě o nabídce svačin. Lidi by mohli mít zájem o závoz svačin. Pro tento účel může sloužit systém pro využití volných zdrojů k přípravě svačin a závozu ke strávníkům.

Příklad: na webu je nabídka svačin (obložené rohlíky, bagety, chleby, saláty, sladkosti); lze si na objednat menu na týden i více dopředu (tj. v podstatě svačinový jídelníček). Snídaně i svačiny. Čím více lidí z firmy či baráku/okolí si objedná, tím větší sleva – a ta je průběžně indikována. Soutěž týmů (firem, baráků) o největší konzumaci – slevy. Závoz každé dvě hodiny, kdykoliv.

Decentralizace a omezení businessu na zprostředkování: na daném webu si například ženy i muži na mateřské, nezaměstnaní, v důchodu, ale i restaurace vytvoří nabídku – bagety, chleby, cokoliv (popis, fotky). Napíší, že mají tu a tu kapacitu (v rámci zvoleného časového horizontu), že přijímají objednávky, atp. Dále se do systému zaregistrují dopravci a uvedou ceny dopravy. Kuchaři se pak s nimi spárují, popř. zadají vlastní dopravu, a lze tedy vidět cenu objednávky i s dopravou. Kuchaři/ky si dopravu pro své zákazníky objednají takto samy.

Lidi ve firmě jsou tedy motivováni si objednat jednak více dopředu a jednak od jedné osoby. Vlastně stačí objednat den dopředu a indikovat, do kdy to chci mít doručeno. Doprava pak může být efektivnější. Doprava jen nechá balík s jídlem na recepci. Platba dopředu – každý sám. Bylo by tam – “na tuto adresu pojedeme zítra v 10:00, přidejte se s objednávkou, doprava bude levnější”.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s